Grip op je dip: because happiness matters…

Laatst kwam ik op de site www.gripopjedip.nl. Wat een mooie kreet en ook een mooie site.
Een serieuze site ook voor jongeren die niet lekker in hun vel zitten. Veel toegankelijke informatie.
Bijvoorbeeld 23 tips voor meer grip op je dip.

Het inspireerde me om de ogen eens te sluiten en te kijken waar ik op uit kwam.
Zou ik dezelfde ideeën hebben? Haha het werd iets anders….
Voor de liefhebber mijn (aanvullende) tips voor grip op je dip.

  1. Grip op je dipGeef jezelf aandacht
    Een dip is een machtig signaal om goed / beter voor jezelf te zorgen. Hetzij fysiek, emotioneel of mentaal. Verzorg je lijf, geef jezelf rust, reinheid en regelmaat (!).
  2. Besef: alles gaat voorbij
    Na regen komt zonneschijn. Na de dip komt dus ook weer een periode waarin jij je beter voelt. Als je weet dat je altijd heen en weer slingert, wordt het slingeren makkelijker.
  3. Doe minder of meer
    Niet zelden komt een dip tijdens of na een periode van (zware) inspanning. Maak je dus niet te druk, als je de prijs niet wilt betalen. Omgekeerd kan ook. Van altijd niets doen word je niet vrolijk.
  4. Duik er eens helemaal in
    Wie zegt dat je niet mag “genieten” van je dip. Duik er maar eens helemaal in. Duik zo diep dat je tot een heerlijke release kan komen van alles wat je dwars zit. Brul, huil, kreun maar.
  5. Adem je vrij
    Wie ervaring heeft met ademen, weet het. Bewust, langzaam en vol ademen is een weldaad voor je lichaam en geest. Geef jezelf een heerlijk zuurstof- en energiebad. Adem je weer vrij van je dip.
  6. Have seks
    Oeps, wat zeg ik nu… Ach, het is een bewezen feit dat mensen zich na een potje goede seks veel beter voelen. Dus kom op! Ben je alleen, geen nood. Masturbatie (neem je tijd) is net zo effectief.
  7. Praat er over
    Het uiten van je gevoel kan heel bevrijdend werken. Sterker nog in de meeste gevallen is de dip zelfs het gevolg van het NIET uiten van wat je dwars zit. Kortom spreek je gevoel uit!
  8. Doe iets leuks
    Altijd goed om iets leuks te doen. Iets leuks doen leidt je mind een beetje af. Je geest kan zich zo wat ontspannen en de dip kan dan zo maar verdwijnen als sneeuw voor de zon.
  9. grip op je dip 2Begrijp de reden van je dip
    Leer jezelf kennen! Die dip komt ergens vandaan. Iets in jou is aangeraakt door iemand en/of een situatie. Daar reageert je systeem op, daarom je dip. Maar wat is/was het? Zoek het uit, ken jezelf.
  10. Je bent niet je dip
    Je hebt een dip, je bent niet je dip! Probeer te zien dat je body-mind een dip heeft. En als je dat kunt zien… dan weet je dat JIJ niet de dip bent. Je lichaam/geest zit in een dip, maar jij bent onaangedaan.
  11. Doe een zonnekuur
    De winterperiode is verlengd tot in de herfst lijkt het. We komen gewoon zonuren te kort. Dus doe een zonnekuurtje en/of ga naar buiten. Lekker in de zon, de natuur, buitenlucht. Heerlijk!
  12. Doe een lach meditatie
    Wel eens geprobeerd om in/tijdens een dip te lachen? Misschien ga je juist huilen, maar uiteindelijk breekt de lach ook door. Lachen is gezond en een goede remedie tegen dips.
  13. Denk ergens anders aan
    Ach soms zit het ff tegen in je leven en zit je in een dip. Maar dromen mag! Denk ergens anders aan, droom maar van goede tijden. Stel je in gedachten maar voor hoe dat is. Voel je al beter.
  14. Feel good, always feel better
    Een dip is een gevoel en het is mogelijk om je altijd beter te voelen. Kies voor geluk, kies altijd de richting van happiness. Kruip uit je dip. Als je iets in je denken/doen verandert, verandert alles.
  15. Doe eens gek
    Spring uit de band! We zitten zo gevangen in allerlei patronen die ons niet happy maken. We moeten zoveel, we moeten ons gedragen. Nou… even niet. Jump for YoY!
  16. Doe een winterslaapje
    Hmmm, niets zo lekker als een lekker lang verkwikkend slaapje als jij je niet oké voelt. Na een goede nachtrust ziet de wereld er meestal heel anders uit. Neem je rust, neem de tijd voor jezelf.
  17. grip op je dip 3Accepteer je dip
    Accepteren “wat is” is een belangrijke spirituele wet om je gelukkig te voelen. Dus… ga niet in gevecht met je dip. Die dip is er al dus dat is ook zinloos. Zeg volmondig JA tegen je dip.
  18. Vertrouw op het universum
    Ook al weet je niet hoe het komt, wat je eraan moet doen. Die dip is er niet voor niets. Vertrouw erop dat het universum het beste met je voor heeft. Relax… Het is/komt goed.
  19. Zie de les
    Vertrouwen hebben betekent niet dat je niets hoeft te doen. Inzicht doet je groeien en toekomstige dips verdwijnen. Dus zie de les van je dip en leer ervan. Niet steeds hetzelfde doen!
  20. Doe de diptest
    Op de site www.gripopjedip.nl staat een diptest. Snel, simpel en anoniem kan je bevestigd krijgen wat je zelf al dacht.
  21. Zoek hulp als dat nodig is
    Het lijkt misschien of ik luchtig omga met jouw dip, maar dat is niet zo. Neem je dip ook serieus, zeker als het lang duurt. Zoek hulp als dat nodig is en wacht ook niet te lang. Hulp vragen is oké.

 

Grip op je dip

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *